روغن موتور اسپیدی مدل سوپر پاور 20W50 SL روغن موتور اسپیدی مدل سوپر پاور 20W50 SL حجم 4 لیتر

  5  از  1  رای
برند : اسپیدی
دسته بندی : سپاهان
فروشنده :
فروشگاه کار تک سرویس
زمان تحویل:
1 روز تهران 2 روز شهرستان های تهران
برای استعلام قیمت تماس بگیرید
کلمات کلیدی :
معرفی اجمالی محصول

روغن موتور اسپیدی مدل سوپر پاور 20W50 SL حجم 4 لیتر

وغن موتور سوپر پاور اسپیدی

روغن موتور سوپر پاور اسپیدی با استفاده از مواد افزودنی معتبر و روغن پایه مرغوب، در شركت نفت سپاهان طراحي و فرموله شده است. اين روغن برای خودروهای سواری بنزيني، گازسوز، ديزلي سبک و انواع موتورهای مدرن که برای آنها روغنی با سطح کاراییAPI SL/CF توصیه شده است كاربرد دارد. پایداری حرارتي بالا، پايداري اکسیداسیون عالي، شاخص گرانروی بالا ،استارت آسان موتور در هواي سرد، محافظت بسيار عالي درمقابل خوردگي و سايش از جمله خواص اين روغن مي باشند. گرید SAE 20W-50 این محصول با روغن پایه نیمه سنتزی تولید می گردد .

روغن های پایه معدنی(یا نفتی) از پالایش برش روغنی نفت خام (Lub cut) در پالایشگاه روغن به دست می آیند و در ساخت قسمت عمده روغن های موتور و صنعتی به کار می روند.

ادتیو های این روغن نیز شامل عناصری مانند کلسیمCa ، باریمBa ،نیتروژن N ،منیزیمMg ، زینکZn ، و آهنFe هستند که هرکدام خواص خاص خود را داشته و برای قسمت خاصی از موتور مفید هستندو میزان وجود همین عناصر در ترکیب روغن موتور است که سطح کیفی آن را مشخص می‌کند.

روغن موتور اسپیدی محصولی مولتی گرید , مطابق با استاندارد جهانی API و  سازمان ملی استاندارد است که قابل استفاده برای خودروهای بنزینی و دیزلی با تکنولوژی سال 2019 میلادی و قبل از آن مناسب بوده و بهترین محافظت را از موتور خودرو به عمل می‌آورد و در بسته‌بندیهای ۴ لیتری به صورت قوطی‌های فلزی با کیفیت تولید و عرضه می‌گردد.

 

مزایا:

افزایش قدرت و عمر موتور و همچنین کمک به کنترل و حفظ کیفیت روغن

حفظ گرانروی روغن در طول زمان مصرف بدلیل پایداری برشی ممتاز

حفظ گرانروی روغن در طول زمان مصرف با توجه به پایداری برشی عالی

حاوی بهترین روغن پایه گروه 2 و مواد افزودنی مرغوب

پایداری بالا در برابر اکسیداسیون

پاک کنندگی عالی دوده از قطعات مختلف موتور

خاصیت ضد سایش و ضد زنگ عالی

 

تکنولوژی ساخت:

با پیشرفت تکنولوژی و مدرن‌شدن خودروها، روش ساخت روغن موتورها نیز تغییر کرده است. برای خودروهای قدیمی‌تر از روغن‌های معدنی استفاده می‌شد. روغن‌های معدنی افزودنی‌های چندانی ندارند و بر پایه‌ی نفت خام تولید می‌شوند و بیشتر وظیفه‌ی روانکاری را برعهده دارند.

اما امروزه و در خودروهای جدید نمی‌توان از این روغن‌ها استفاده کرد. به‌همین دلیل روغن‌هایی با تکنولوژی نیمه‌سنتتیک و تمام‌سنتتیک وارد بازار شدند. روغن موتور اسپیدی مدل سوپرپاور دارای تکنولوژی ساخت نیمه سنتتیک است.

روش ساخت پیشرفته‌ی این محصول باعث شده تا مقاومت حرارتی بسیار بالایی داشته باشد و دربرابر اکسیداسیون حتی در شرایط سخت رانندگی مقاوم باشد. افزایش طول عمر موتور خودرو با روانکاری سریع در هنگام استارت‌زدن از دیگر ویژگی‌های این محصول به‌حساب می‌آیند.

 

گرانروی :

گرانروی یا همان ویسکوزیته یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های روغن‌های موتور به‌شمار می‌رود و آن‌ را می‌توان مقاومت سیال در برابر حرکت تعریف کرد. گرانروی در مایعات به دلیل نیروی جاذبه‌ی بین مولکولی پدید می‌آید و این نیرو دراثر تغییرات دما دستخوش تغییر می‌شود.

به‌طورکلی می‌توان گفت گرانروی مایعات با دما رابطه‌ی عکس دارد و هرچه دما بالاتر رود، میزان گرانروی کاهش می‌یابد و در اصطلاح مایع شل‌تر می‌شود.

این اصلی است که در انتخاب یک روغن موتور باید به شکلی جدی موردتوجه قرار گیرد. با استارت‌خوردن خودرو قطعات موتور شروع به حرکت می‌کنند و در این هنگام است که روغن باید به‌سرعت کار روان‌کاری را آغاز کند؛ در غیر این صورت آسیب‌های جدی به موتور وارد خواهد شد.

 

استاندارد SAE:

این استاندارد برای تعیین میزان گرانروی یا ویسکوزیته روغن به‌ کار برده می‌شود. این استاندارد از اعدادی بین ۰ تا ۶۰ تشکیل شده و در برخی مواقع حرف W نیز در آن دیده می‌شود. استاندارد SAE به نوعی تعیین‌کننده‌ی ویسکوزیته‌ی روغن موتور است. عدد ۰ در این استاندارد نشان‌دهنده‌ی کمترین میزان گرانروی بوده و نمایانگر روغنی است که به‌راحتی جاری می‌شود، در عوض با حرکت به سمت عدد ۶۰ میزان گرانروی افزایش می‌باید و SAE 60 نشانگر روغنی با گرانروی بسیار بالاست که یعنی سخت جاری می‌شود.

با توجه به این استاندارد، میزان گرانروی تعریف‌شده برای این روغن موتور 20W-50 بوده که نشان‌دهنده‌ی عملکرد مناسب آن با توجه به آب‌وهوای کشور ایران است.

 

استاندارد API:

این استاندارد هم برای تعیین سطح کیفیت روغن موتور مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای موتورهای بنزینی از حرف S و برای موتورهای دیزلی از حرف C استفاده می‌شود؛ بنابراین اگر روغن موتوری برای موتور بنزینی مناسب باشد، به شکل API S شروع می‌شود و روغن‌های مناسب برای موتورهای دیزلی با عبارت API C آغاز می‌شوند. در این استاندارد برای روغن‌ موتور‌های بنزینی پس از حرف S یکی از حروف A تا N می‌آید و برای روغن موتورهای دیزلی پس از حرف C یکی از حروف A تا J درج می‌شود.

در این طبقه‌بندی هرچه به سمت حرف A می‌رویم، از سطح کیفیت روغن کاسته می‌شود و حرکت به سمت حروف N و J نشانگر افزایش سطح کیفیت است. با توجه به این استاندارد، سطح کیفیت API تعریف‌شده برای این محصول SL/CF است. این امر علاوه بر نشان‌دادن سطح کیفیت بالای این محصول، قابل‌استفاده‌بودن آن را برای انواع خودروهای بنزینی و دیزلی نشان می‌دهد.

 

نتیجه گیری:

روغن موتور اسپیدی مدل سوپرپاور محصولی از شرکت نفت سپاهان برای استفاده در انواع خودروهای بنزینی است. سطح کیفیت این محصول مناسب بوده و میزان گرانروی آن 20W-50 تعریف شده است. این روغن موتور با تکنولوژی ساخت بالا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای حفاظت از قطعات داخلی موتور خودروی شما باشد.

برای این محصول دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
پرادو
پشتیبانی و مشاوره
سلام !
برای پشتیبانی، مشاوره و ارتباط با کارشناسان فروش با ما در ارتباط باشید.